onsdag 30. juni 2010

Oste-muffins

I dag har jeg laget oste-muffins....



Med spennende muffins-ånd ga jeg meg ut på en ny type muffins. Jeg har alltid laget 'vanlige' muffins, vaniljemuffins eller gulrotkakemuffins med topping av melis eller smørkrem. Det var på tide med en ny utfordring. Frk Muffin har anbefalt en bok om akkurat det, muffinser, som jeg bare MÅTTE ha. Også ble det noen til da :-) Når jeg først var i gang med 500.... så kunne jeg like gjerne ta med flere varianter. I går oppdaget jeg også 500 salater og 500 grillretter....mon tro om de ikke er i hylla snart :-)

Etter å ha bladd igjennom både muffinser, smoothier og diverse tapas fant jeg en oppskrift fra Manuela på passion 4 baking som hørtes gode ut. Jeg MÅTTE prøve :-) Manuela har en fantastisk fin steg for steg med bilder blogg så ALLE kan klare det! (selv mannen i huset skulle nok fått sving på bakingen med hjelp fra denne siden).

Her er vidunderene klare for steking, da er det bare å vente. Venting er noe jeg er svært dårlig på så tålmodigheten får seg en prøve, men den som venter osv....

Ventetiden blir riktignok ikke veldig lang når man har en snart 6 mnd gammel sønn i hus. Vi brukt ventetiden på å 'fly', lese, rulle, sikle og tygge på leker(lille A, undertegnede holder munnen godt lukket :-)), le og spise litt.




Og VIPS!
25 minutter senere er 24 DEILIGE OSTE-MUFFINS ferdige! :-)
Ostemuffinsene passer godt til supper, salater, med kremost inni eller bare alene. :) Til og med mannen i huset lot seg imponere :-)

Ingen kommentarer: