torsdag 3. mars 2011

Lavkarbo junkie?

I går kveld prøvde jeg meg på lavkarbo knekkebrød. Ikke fordi lavkarbo er så nødvendig, men fordi det ikke er noen vits å lage sine egne hvis de blir like de man kan kjøpe i butikken. Hvis man lager det selv kjennes det sunnere ut og da kan de jo like gjerne være det :)

Oppskrift som følger:

200 grSolsikkefrø

200 gr Sesamfrø
200 gr Linfrø

2,5 dl Kruskakli
2 ss Fiberhusk(fra helsekosten)
Litt salt
7 dl vann


Ha alt det tørre i en bolle, rør sammen. Ha i vannet. Er røra litt tørr tilsetter du mer vann, den skal være skikkelig klissete og litt flytende.

Hell røra på 2(3 hvis du vil ha de enda tynnere) stekebrett med bakepapir på. Stek i ovnen på 150 grader varmluft i ca 60 min. Mine måtte stå litt lenger, men det finner du fort ut av.


Oppbevares i en lufttett boks.

Bon appetit!

1 kommentar:

Mette sa...

jeg lagde meg en dose nye knekkebrød i går også. Åh, de er så gode! :) har ikke prøvd med kruskakli eller fiberhusk før, det må jeg teste!