onsdag 8. februar 2012

Hipp hurra for bestemor 80 år

Min kjære bestemor ble 80 år forrige onsdag og jeg ville overraske henne med en kake. Hun er veldig flink til å bake selv, men holder seg til klassikerne(som forøvrig er helt fantastiske). Hun ønsket ikke noe stort selskap så jeg ville lage en kake som kunne holde seg noen dager. Selv om man ikke inviterer til fest vil det alltid komme venner og kjente innom når man blir hele 80 år. Bestemor ble veldig glad for kaken og ville selvfølgelig invitere venninnene på kake og kaffe dagen etter den store dagen. (det skal sies at hun var svært opptatt av å bevare pyntet så de skulle se hvor fin den var, så vi i familien spiste et stykke i mellom :))



Jeg lagde vaniljekake som jeg fylte med et lag sjokolademousse med biter av 70% sjokolade og et lag romkrem med revet mørk sjokolade oppå. Dik og oppsmøring er vanilla icing og trekk i sukkerpasta. Rundt kaken festet jeg kvikk lunsj med vanilla icing og knøt et hvitt sløyfebånd rundt.

Pynten oppå er sjokoladebokstaver fra Freia og belgiske sjokoladepinner.

Ingen kommentarer: