fredag 3. februar 2012

Prøvekake

Min bestemor ble 80 år denne uken og jeg ville overraske med en egenkomponert kake. Siden den er egenkomponert og ikke prøvd ut før måtte jeg teste den på familie og kollegaer før jeg bestemte meg for at dette var 'den rette'.


Selve kakebunnen er Vaniljekake etter en oppskrift fra Vegasgirl. Jeg lagde hele oppskriften og hadde i en 26 cm form. Den måtte stekes en del lenger enn i oppskriften, men ble jevn og fin.

Første lag fyll er sjokolademousse med biter av 70% sjokolade.

Andre lag fyll er piano romkrem med revet 70% sjokolade oppå.

Jeg har smurt opp kaken med vanilla icing og trukket den med sukkerpasta. Jeg er ikke helt venn med sukkerpastaen om dagen så dette ble litt krasj, men det smakte ihvertfall godt :) Kaken ble toppet med reven 70% sjokolade.

Ingen kommentarer: